Sportos kombi, gyenge dízel az erős benzines helyett: leteszteltük az Audi S6-ot

Az impozáns, hat- vagy akár tízhengeres motor helyett ebbe a flottul működő kombiba egészen más került. Így is szupergyors, de talán már nem az az autó, amiről a legtöbben álmodnak - inkább olyan, amit vezetnek is.
Leteszteltük az Audi S6-ot

Egy óriás benzinmotor helyett így az Audi S6-os az európai piacon egy szerényebb dízellel debütál. A teljesítmény - 349 lóerő - így is igen meggyőző, ám mégis 100 lóval kevesebb, mint az elődje esetében. Technológiailag így az S6-os nem ér fel a széria korábbi történetéhez: inkább tudnánk a régi A6-os “competition” folytatásának elképzelni (ez a modell 326 lóerővel bírt).

A rajongók így ráncolhatják a szemöldöküket. Az Audinak ez ellen két érve van: a teljesítmény (700 Newtonméter) és a 6,5 literes fogyasztás - mindkettő az S6-os csúcsértéke. Az új motor hamar kifejti az erejét, kellően spontán és pattogósan rántja előre a nehéz kombit.

Ami a motor teljesítményéből hiányzik, azt a kombi a futóművel kompenzálja: az összkerékhajtás, a hátsó sportdifferenciál és a hátsótengely-vezérlés kombinációja hatékonyan száll szembe az S6-os súlyával és hosszúságával. Az autó így kiegyensúlyozottan, agilisan halad, normál körülmények közt csendesen és komfortosan is. A konkurencia emellé nem tud felzárkózni. Egyedül a vezérlés lehetne valamivel érzékenyebb, ám ezt az Audiknál már megszokhattuk.

Az Audi S6 gyors maradt és új trükköket tanult, nyilvánvalóan jobb, mint az elődjei. A teljesítménybeli gyengék azonban kiütköznek, és ezek az árban nem mutatkoznak meg. Sőt, ennyiért extrák sem igazán társulnak hozzá. Ami minket illet, leginkább szolgálati autónak tudnánk elképzelni topmenedzserek számára.

Értékelés:

Vezetési élmény 4/4

Könnyebb és agilisabb, mint azt a súly és a méret sugallja.

Teljesítmény 3/4

3 literes, V6-os turbódízelmotor

349 lóerő (257 kW)

Max sebesség 250 km/óra

0-100 km/h: 5,1 s

Fogyasztás 4/4

6,5 liter (normál), 6,3 liter (a teszt során)

Szerző: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Ezért számít gazdaságos megoldásnak beruházni egy négyévszakos abroncsszettbe

Bár napjainkban egyre népszerűbbek, és egyre jobbak a négyévszakos gumiabroncsok, mégis viszonylag kevés hazai autóvezető választja ezeket a gumikat akkor, ha új abroncsokat kell vásárolnia.

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Gumiabroncs piac helyzete 2023-ban, avagy miért olyan drágák a gumiabroncsok?

Akinek idén esedékes a téli gumi vásárlás, biztosan figyeli az abroncs piac idei helyzetet, és valószínűleg már tudja, hogy az árak idén is emelkedni fognak.