A szauna egészségügyi előnyei

A rendszeres szaunázás erősíti az immunrendszert, és ezt tanulmányok is bizonyították. A kutatók azt is megállapították, hogy a szaunázás növeli a fehérvérsejtek számát a véráramban, ami arra utal, hogy a szervezet védekezőképességét erősíti a szaunázás. Tanulmányok azt is kimutatták, hogy a rendszeres szaunázás összefüggésbe hozható a nátha előfordulásának csökkenésével. Nem csoda, hogy sokan élvezik a szaunázás előnyeit.
A szauna egészségügyi előnyei

Fontos szem előtt tartani, hogy a szaunázás nem alkalmas akut betegségben szenvedők számára. Az alacsony vérnyomásúaknak kerülniük kell a szaunázást, az instabil szívbetegségben szenvedőknek pedig előbb konzultálniuk kell orvosukkal. A szaunázás remek módja a kikapcsolódásnak és a formába hozásnak az első trimeszterben, de konzultáljon orvosával, ha bármilyen egészségügyi problémája van, vagy bizonytalan a biztonságosságát illetően. Azt sem szabad elfelejtenie, hogy fontos, hogy a szaunázás után hidratáljon és tápláló ételt fogyasszon, mert a forróság miatt a szokásosnál jobban izzadhat.

Tanulmányok kimutatták, hogy azok az emberek, akik szaunázás után jól alszanak, jobb minőségű alvással rendelkeznek, így megnő az alvás negyedik szakaszában eltöltött idő. A hosszabb 4. szakaszos alvás pihentetőbb és egészségesebb álomtevékenységet jelent. Az alvás az egészség számos aspektusát befolyásolja, a hangulattól kezdve az immunrendszer működésén át a stresszel való megbirkózás képességéig.

Amellett, hogy csökkenti a vérnyomást, a rendszeresen szaunázó férfiaknál kisebb valószínűséggel fordul elő koszorúér-betegség vagy hirtelen szívhalál. A kutatók úgy vélik, hogy a szaunázásnak a mérsékelt testmozgáshoz hasonló hatása lehet a szívműködés javítására. A szauna hője megemeli a pulzusszámot, ami javítja a keringést. Ez segíthet a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentésében is. Ezért fontos, hogy minden héten szaunázzunk a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében.

Tanulmányok kimutatták, hogy a közepesen edzett emberek szaunázásonként akár 500 gramm zsírt is elégethetnek. Ez körülbelül 300 kalória elégetésével egyenértékű egy óra alatt. Miközben a szaunázás segít csökkenteni a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek és a depresszió kockázatát, csökkentheti a vérnyomást, javíthatja a bal kamra működését és csökkentheti a gyulladást. A szaunázás számos egészségügyi előnye ellenére fontos megjegyezni, hogy a szaunázás és a fogyás között nincs közvetlen kapcsolat.

Az izzadás a szervezet első számú módszere a méreganyagok kiürítésére. A rendszeres szaunázás felgyorsíthatja ezt a folyamatot. Ez a legjobb módja annak, hogy megszabaduljon a káros méreganyagoktól, és megőrizze teste egészségét. Amikor forrónak érzi magát, valószínűleg sokat izzad.

Szerző: skandimania.com

Kapcsolódó cikkek

Hogyan kell fürdetni egy macskát

Hogyan kell fürdetni egy macskát

Ha kíváncsi vagy, hogyan kell megfürdetni egy macskát, ez a cikk neked szól.

Mit isznak a nagyvilágban? 10 ország és 10 népszerű itala

Mit isznak a nagyvilágban? 10 ország és 10 népszerű itala

Minden országnak megvan a nemzeti itala. Míg hazánkban a sör, a bor és a pálinka fogy nagyobb mennyiségben, addig más országokban más italok terjedtek el.

Milyen gyakran kell meditálni?

Milyen gyakran kell meditálni?

A kezdőknek nem szabad rögtön belevágniuk a maratoni meditációba.