A szauna egészségügyi előnyei

A rendszeres szaunázás erősíti az immunrendszert, és ezt tanulmányok is bizonyították. A kutatók azt is megállapították, hogy a szaunázás növeli a fehérvérsejtek számát a véráramban, ami arra utal, hogy a szervezet védekezőképességét erősíti a szaunázás. Tanulmányok azt is kimutatták, hogy a rendszeres szaunázás összefüggésbe hozható a nátha előfordulásának csökkenésével. Nem csoda, hogy sokan élvezik a szaunázás előnyeit.
A szauna egészségügyi előnyei

Fontos szem előtt tartani, hogy a szaunázás nem alkalmas akut betegségben szenvedők számára. Az alacsony vérnyomásúaknak kerülniük kell a szaunázást, az instabil szívbetegségben szenvedőknek pedig előbb konzultálniuk kell orvosukkal. A szaunázás remek módja a kikapcsolódásnak és a formába hozásnak az első trimeszterben, de konzultáljon orvosával, ha bármilyen egészségügyi problémája van, vagy bizonytalan a biztonságosságát illetően. Azt sem szabad elfelejtenie, hogy fontos, hogy a szaunázás után hidratáljon és tápláló ételt fogyasszon, mert a forróság miatt a szokásosnál jobban izzadhat.

Tanulmányok kimutatták, hogy azok az emberek, akik szaunázás után jól alszanak, jobb minőségű alvással rendelkeznek, így megnő az alvás negyedik szakaszában eltöltött idő. A hosszabb 4. szakaszos alvás pihentetőbb és egészségesebb álomtevékenységet jelent. Az alvás az egészség számos aspektusát befolyásolja, a hangulattól kezdve az immunrendszer működésén át a stresszel való megbirkózás képességéig.

Amellett, hogy csökkenti a vérnyomást, a rendszeresen szaunázó férfiaknál kisebb valószínűséggel fordul elő koszorúér-betegség vagy hirtelen szívhalál. A kutatók úgy vélik, hogy a szaunázásnak a mérsékelt testmozgáshoz hasonló hatása lehet a szívműködés javítására. A szauna hője megemeli a pulzusszámot, ami javítja a keringést. Ez segíthet a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentésében is. Ezért fontos, hogy minden héten szaunázzunk a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében.

Tanulmányok kimutatták, hogy a közepesen edzett emberek szaunázásonként akár 500 gramm zsírt is elégethetnek. Ez körülbelül 300 kalória elégetésével egyenértékű egy óra alatt. Miközben a szaunázás segít csökkenteni a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek és a depresszió kockázatát, csökkentheti a vérnyomást, javíthatja a bal kamra működését és csökkentheti a gyulladást. A szaunázás számos egészségügyi előnye ellenére fontos megjegyezni, hogy a szaunázás és a fogyás között nincs közvetlen kapcsolat.

Az izzadás a szervezet első számú módszere a méreganyagok kiürítésére. A rendszeres szaunázás felgyorsíthatja ezt a folyamatot. Ez a legjobb módja annak, hogy megszabaduljon a káros méreganyagoktól, és megőrizze teste egészségét. Amikor forrónak érzi magát, valószínűleg sokat izzad.

Szerző: skandimania.com

Kapcsolódó cikkek

Az önmagunkkal való foglalkozás és a wellness - Miért olyan fontos a wellness? Milyen típusai vannak? – típusai.

Miért olyan fontos a wellness? Milyen típusai vannak?

A lélek gondozása nagyon fontos, de ahhoz, hogy jól érezzük magunkat, összhangban kell lennünk önmagunkkal. Mutatjuk is, hogyan.

Hogyan kell fürdetni egy macskát

Hogyan kell fürdetni egy macskát

Ha kíváncsi vagy, hogyan kell megfürdetni egy macskát, ez a cikk neked szól.

Milyen gyakran kell meditálni?

Milyen gyakran kell meditálni?

A kezdőknek nem szabad rögtön belevágniuk a maratoni meditációba.